Müsteşar Gümüş: Aileler, doktor olmalarını istiyor ama evlatlar doktorluk yapmak istemiyor
Sağlık Bakanlığı, Meclise sevk edilecek torba yasada sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin önlenmesi için yeni tedbirler bulunmasına yönelik çalışma yürütüyor
Müsteşar Gümüş: Aileler, doktor olmalarını istiyor ama evlatlar doktorluk yapmak istemiyor
03 Ocak 2018 -

Sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin önlenmesi için yeni tedbirler almaya hazırlanan Sağlık Bakanlığı, Meclise sevk edilecek torba yasada bu konuda düzenlemeler bulunmasına yönelik çalışma yürütüyor.

Zaman zaman kamuoyunun gündemine gelen başta hekim, hemşire ve teknik personel olmak üzere sağlık çalışanlarına yönelik hasta ve hasta yakınları tarafından uygulanan fiziksel ve sözlü şiddetin önlenebilmesi amacıyla yeni önlemler alınması gündemde. Bu kapsamda, daha etkin çözüm sağlanabilmesi için Sağlık Bakanlığı, yeni bir kanun tasarısı hazırladı.

 

 

 

AA'nın haberine göre; şiddete uğrayan sağlık personelinin bildirim yaptığı ve hukuksal destek aldığı "Beyaz Kod" olarak bilinen sisteme, 1 Ocak-20 Aralık 2017 tarihlerinde 13 bin 409 başvuru yapıldı. Bunlardan 9 bin 681'ini sözel, bin 325'ini fiziksel, 2 bin 403'ü ise hem fiziksel hem sözel şiddet oluşturdu. Ayrıca 7 bin 634 olay savcılığa intikal ederken, 6 bin 490 olayın da soruşturması sürüyor. Bugüne kadar sonuçlanan davalardan 37 hapis, 28 de adli para cezası kararı çıktı.


"YASAL TEDBİRLERİ GÜÇLENDİRİYORUZ"

Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Eyüp Gümüş, sağlıkta şiddet olaylarının önlenebilmesi için her türlü çalışmayı yaptıklarını ve yapmaya da devam edeceklerini söyledi. Sağlıkta şiddet olaylarında 2017'de azalma görüldüğünü belirten Gümüş, bu azalmanın alınan tedbirler ve kamuoyunun duyarlılığının artmasından kaynaklandığını vurguladı. Gümüş, Türkiye genelinde bir günde yaklaşık 1,5 milyon kişinin sağlık merkezlerine başvurarak muayene olduğunu bildirdi. Acil servislere ise yılda yaklaşık 100 milyonun üzerinde başvuru yapıldığını dile getiren Gümüş, "Toplumun duyarlılığını artırıyoruz. Ayrıca mevcut yasal tedbirleri de güçlendiriyoruz. Sağlık çalışanlarına şiddet uygulayanlara karşı biz de şiddetle mücadele ediyoruz. Bu çalışmalarımızı Adalet ve İçişleri Bakanlığı ile birlikte yürütüyoruz" diye konuştu.

Müsteşar Gümüş, her yıl tıp fakültelerinden yaklaşık 12 bin 500 öğrencinin mezun olduğunu anımsatarak, şunları kaydetti: "Aileler, tabii ki doktor olmalarını istiyor ama bazen o evlatlar doktorluk yapmak istemiyor. Sağlık sektörüne ve hekimlik mesleğine adım atmış ama hekimlik yapmak istemeyenler de var. Bu kişilerin mesleğe kazandırılması için YÖK ile beraber bu çalışmaları yapıyoruz. Önemli olan mesleği sevmek çünkü mesleğini seven herkes bunu en iyi şekilde yapar. Onların iletişiminin daha iyi olduğunu görüyoruz. Zaman zaman hasta hekim ve sağlık çalışanı arasında iletişim kazaları olduğunu görüyoruz. Biz bunların hepsine müdahale ediyoruz."

"SAĞLIK BAKANLIĞI OLARAK KARŞISINDA DİMDİK DURACAĞIZ"

Sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin önlenebilmesi amacıyla uygulamaya giren "Beyaz Kod"a ilişkin de bilgi veren Gümüş, "2017 yılında Beyaz Kod oranlarında hem sağlık çalışanlarımıza fiili şiddet ve sözlü şiddet noktalarında azalma görüyoruz" dedi.

Şiddetin önlenmesi için yeni tedbirleri içeren çalışmalar yapıldığını anlatan Gümüş, şu bilgileri aktardı: "2018'de çeşitli alanlara yönelik düzenlemelerin bulunduğu kanun tasarısı silsilemiz var. Torba yasamızı Meclise göndereceğiz. Onun içinde şiddetle ilgili düzenlemeler de var. Biz tüm çalışanlarımızı koruyacağız. Vatandaşlar arasında psikolojik sorunları olanlar bulunabiliyor. Aceleci olanlar olabiliyor. Bu süreci hep birlikte yöneteceğiz. Bizim bir çalışanımıza şiddette bulunanlarla ilgili Sağlık Bakanlığı olarak karşısında dimdik duracağız."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Ali (Aile hekimi)
08.01.2018 16:48:33
Neden acaba ?
People
4
2) bethune (doktor)
08.01.2018 15:32:17
sorumluluğu olan makamlar ağlama duvarına dönmüş. Söylemeniz gerekeni ben yazayım: "batırdık, toparlayamıyoruz, hadi bize eyvallah".
People
4
3) ALİ (HEKİM)
08.01.2018 11:27:23
micro atta civcivler yesin.. bizde inaNDIK..
People
6
4) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
06.01.2018 12:05:21
Müsteşar Bey ::: "...2018'de çeşitli alanlara ( ? ) yönelik düzenlemelerin bulunduğu kanun ( ? ) tasarısı ( ? ) silsilemiz ( ??? ) var.
Torba yasamızı ( Torba Yasalarınızı Sevsinler ) Meclise göndereceğiz..
Onun içinde şiddetle ilgili düzenlemeler de ( Düzenli Şiddet uygulanması ile ilgili ) var. Biz tüm çalışanlarımızı koruyacağız ( Hiç Kuşkumuz yok , en emin olduğumuz konu zatan bu ( ! ) ...). Vatandaşlar arasında psikolojik sorunları olanlar ( Milletimizin Tamamı..) bulunabiliyor. Aceleci olanlar olabiliyor. ( Milletimizin Tamamı , Sizlerin Eseri..) Bu süreci hep birlikte yöneteceğiz.( Siz yine Bizleri yönetecek ,çoktan Tükenmiş Bizlerden de Daha Fazla Gayret Bekleyeceksiniz..Çünkü 2018 ve 2019 Sizler için çok Önemli..Oylar yanarsa sizler de , alayınız da yanarsınız.. )

Görelim Mevlam Neyler
Neylerse Güzel Eyler...
People
5
5) Yok ( Artik)
05.01.2018 13:24:44
En yetkili bakanlik burokrati meslegin yapilmayacak hale getirildigini itiraf ediyor ben bu hale getirmedigime gore istifaa edecek herhalde hakli gerekcelerini belirtmis
People
1
6) Dr (Op)
05.01.2018 10:49:29
Luna aksoy bir devlet hastenesinde .bir devlet universitesine kornea kaplamak icin plasental membran almaya gelen ve benim sezeryanda almasina .yardimci oldugum ki sadece membrandan bir parca goz uzmanindan dolayi bas hekimlikce cagirilip azarlandim bir daha olursa sorusturma gecirecegim soylendi . Hem bu kadar acı cekilen bir bransi tusta yazan kalmayacak once puanlari dip yapti 2. Asamada kadrolar bos kaliyor .3 yil sonra laf sokacak kadin dogumcu bulamicaksiniz .istifama az kaldi. Su kubadaki kanser asi hakkinda bilgin varsa paylasirmisin
People
1
7) barhan (dr)
05.01.2018 10:39:19
Luna Aksoy (Uzman Doktor) size akıl fikir diyelim, bu arada konu plasenta değil hatırlatalım...
People
50
8) tayfun (dr)
05.01.2018 09:22:47
Çok şükür evlatlarım doktorluk mesleğini seçmediler. Mühendisliği seçtiler.Her yönden iş bulabilme,iş yeri açabilme,yüksek gelir elde edebilme şansları mevcut.İş alanları heryerde.Kendi fabrikasını bile kurabilir.Ama doktorluk öyle mi.?? Hiç bir doktor bir mühendis kazandığı kadar kazanamaz. Çalışacağın yer belli,çok çalış ,az maaş.Sonuç her doktorun başına gelecek olan tazminat,davalar ve meslekten men.!!!!.İngilteredeki gibi gelsin hindistanlı,afrikalı doktorlar. Adamlar kendi çocuklarını bilimsel çalışmalarda yetiştiriyorlar.Ne yapsınlar doktorluğu,amelelik ,köle mesleği...
People
58
9) Dr (Doc)
05.01.2018 02:07:12
2008 de aldigim maas 2500 doner 5000 idi .2018 de maas 5000 oldu doner 2500 .toplamda 10 yildir ayni para .o tarihte 4 bin euro yapiyordu bugun 1600 euro .full mesai nobetler acilller uzayan vakalar saldiri hakaretler köle gibi hayat . 4yil once her mecburi doneminde 70 mezun veren kadin dogum simdilerde 15 veriyor .niye yilkardir yazan yok kac yildir aistan isteyip kimsenin yazmadigi klinikler var .isin turkcesi 2 yil sonra kadin dogumcu bulamicaksiniz .bu hale gelecegini 5 yil once soyledik yazdik anlayan yok .yök nasil sevdircek aci ceken biziz .bu soyledikleriniz hekimligi dusurdugunuz durumun itirafidir .getirdiginiz noktanin .itirafidir.yazik .saglikta mutlu olan ekonomisi yerinde olan tek kisiler hastane sahipleridir .
People
24
10) emeklidoktor (doktor)
04.01.2018 22:29:46
Luna Aksoy tıp icra etmek başka akademisyen olmak ,yeniliklerin uygulamasında öncü olmak ,yenilik bulmak başka bir şey.Kadın doğumcular her doğumda çocuk sağlam çıktı mı, annede bir sıkıntı var mı, şimdi sezeryan yaptık diye devlet boğazımızı sıkar mı, bu hastadan da dava falan açılmadan kurtulduk mu diye düşünmekten plasentalara pek bakamıyorlar doğrudur.Ama merak ettim siz kadın doğumcu olsanız devlette veya özelde ekmek parası peşinde olsanız ve maalesef bu mesleği Türkiyede icra ediyor olsanız plasentaları ne yapardınız acaba?O plasentaları psoriasis ilacı yapmak o ameliyatı yapan ortalama bir kadın doğumcunun mu işidir.Ha sözünüz üniversitelerdeki eğitim araştırma hastanelerindeki hocalara akedemisyenlere ise eminim onların da yazacak çok şeyleri olacaktır.Onlar adına ben bir şeyler yazmıyayım şimdi.Siz memleketimiz sınırlarında mı meslek icra ediyorsunuz cidden merak ettim .Kadın doğumcularımıza bu cümleleri yazmak için bizdeki işlere biraz uzak olmak gerektiği inancındayım.
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
27/03-30/03 18. Nefroloji Kış Okulu NEFROLOJİ KIBR
05/04-07/04 TOD Nisan Kursu GÖZ... ANKA
07/04-10/04 41. PEDİATRİ GÜNLERİ ve 20. PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİ GÜNLERİ ÇOCUK... İSTA
12/04-13/04 Hacettepe Radyoloji BT Kursu 2019 RADYOLOJİ ANKA
12/04-14/04 Hedef Kanser 2019 TIBBİ... KIBR
10/04-14/04 Türk Toraks Derneği 22. Yıllık Kongresi GÖĞÜS... ANTA
19/04-21/04 17. Karadeniz Oftalmoloji Derneği Kongresi GÖZ... İSTA