'Acil' çağrı için 80 saniyede yola çıkıyorlar
İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışma kapsamında tüm acil çağrı ihbarlarının toplandığı Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezinde, ekipler ihbarı aldıktan sonra 80 saniyede olaya müdahale için binadan çıkıyor
'Acil' çağrı için 80 saniyede yola çıkıyorlar
23 Ocak 2020 11:21 - AA

ERZURUM- İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışma kapsamında tüm acil çağrı ihbarlarının toplandığı Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezi'nde, ekiplerin ihbarı aldıktan sonra olaya müdahale için binadan çıkış yaptığı süre 80 saniyeye düştü.

Türkiye ortalamasının 86,98 saniye olduğu sürenin, yapılan çalışmalarla Erzurum’da 60 saniyeye düşürülmesi hedefleniyor.

Merkez çalışanlarının saniyelerle yarıştığı birimde, tüm çağrılar kayıt altına alınarak asılsız ihbarla da mücadele ediliyor.

Vali Okay Memiş, yaptığı açıklamada, modern cihazlarla donatılmış merkezin hizmete girmesiyle olaylara kısa sürede müdahale edilmesinde başarı yakalandığını söyledi.

Çağrı merkezinde 4 birimin hizmet verdiğini belirten Memiş, "155 emniyet, 156 jandarma, 112 sağlık ve 110 itfaiye birimleri aynı anda hizmet veriyor. İhbar ilk olarak çağrı alıcılarına geliyor ve çağrı yönlendiricilerine konu aktarılıyor. İhbar birkaç kurumu aynı anda ilgilendiriyorsa eş zamanlı olarak ilgili birimlere aktarım sağlanıyor." dedi.

Acil hizmet ekipleri tek çatı altında toplandı

Merkeze gelen çağrıların ilk sırasında sağlık, ikincisinde emniyet birimlerini ilgilendiren ihbarların olduğuna işaret eden Memiş, çağrı süresinde belirlenen hedefi yakalayacaklarını vurguladı.

Memiş şöyle konuştu:

"İlgili kurumları tek çatı altında topladık. Dünyadaki örnekleri gibi en kısa süre içerisinde ihbarların doğru olup olmadığı tespit edilerek ilgili birimlere iletiliyor. Merkeze ulaşan çağrı, ihbarın alınmasından ekibin çıkış yapması arasındaki zaman farkı 80 saniye. Bu ortalama Türkiye genelinde ise 86.98 ile 88 saniye. Ekiplerimizin yakaladığı 80 saniye önemli bir rakam ve 60 saniyeye düşmesini hedefliyoruz. Bunu başarırsak rekor kırmış olacağız. Çağrı merkezleri Türkiye'nin en önemli hizmet birimleri arasında yer alıyor ve Erzurum bu konuda yetkin bir il."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)